Wednesday 8 November 2017

Strategie handlowe rozprawa


Techniki i strategie dotyczące narzędzi w handlu wewnątrzgodziną Finanse Essay. Publikowane 23 Marzec 2018 Ostatnia edycja 23 Marca 2018. Ten esej został złożony przez studenta To nie jest przykład prac napisanych przez naszych profesjonalnych pisarzy. Wall Street nie jest już członek tylko gra polowa brokerów grających na giełdach Podobnie jak w wielu innych branżach, Internet zmienił rynek i sposób, w jaki ludzie prowadzą interesy Wystarczy nacisnąć przycisk, przeciętny człowiek ma teraz dostęp do tych samych informacji i faktów, tylko brokerzy byli prywatni do dziesięciu lat temu Gone są dni, kiedy przedsiębiorcy rynku i profesjonalistów skorzystali z zysków z ignorancji społeczeństwa. Z dzisiejszej technologii człowiek ma te same możliwości, co profesjonaliści na giełdzie Różnica, oczywiście , jest wiedza i doświadczenie, z których oba są w Twoich zdolnościach Szybki dostęp do informacji, oferowanie notowań w czasie rzeczywistym i natychmiastowy handel online wzbudził nowy zawód własnych Ludzi zdaje sobie sprawę, że również mogą opanować koncepcję codziennego handlu i konkurować profesjonalnie na wysokim poziomie boisku. Dzisiaj jedyna przeszkoda na drodze do początkującego to doświadczenie i które można uzyskać tylko przez czas i praktyka Mimo że nic nie może konkurować z rzeczywistością doświadczenia, dobra wiedza może pomóc zrozumieć intraday trading concept i to jest cel moich badań Faktem jest, że istnieje wiele możliwych korzyści z rynku, ale jest tak wiele strat Analiza techniczna jest jednym z trzech sposobów, które profesjonalni handlowcy wykorzystują do analizy bezpieczeństwa i jest idealną strategią inwestycyjną dla tych, którzy chcą korzystać z rynków finansowych w ciągu dnia. Opisane są narzędzia i techniki w celu ułatwienia zrozumienia tendencji akcje i ewentualny kierunek ruchu w ciągu najbliższych kilku dni nie mam tendencję do znalezienia strategii zwyciężającej za każdym razem, ale która będzie miała straty do am nieznaczna analiza techniczna jest powszechnie uznawana przez wielu przedsiębiorców na świecie Nie wystarczy użyć podstawowej analizy obecnej tendencji, ale nauczyć się i skupić uwagę na średnich ruchach, stochastycznych, MACD, RSI, oscylatorach, punktach i rysunkach, dmi, adx, cci, zmienność, opieszalność, dynamika, opór i poziomy wsparcia, wskaźniki Fibonacciego, momentum i wiele innych wskaźników. Jak opisano powyżej, analiza techniczna jest ważnym sposobem prognozowania przyszłych zachowań składnika aktywów finansowych skoncentrujmy się na przewidywaniu przyszłych cen za pomocą wskaźników technicznych Ponieważ żaden z narzędzi i strategii nie może stanowić sto procent pozycji wygranych, wszystkie badania będą oparte na moim doświadczeniu i wiedzy Z tego powodu w dokumencie skoncentruje się na podejmowaniu osobistych decyzji tylko jako część badań, planuję otworzyć konto w firmie maklerskiej online, gdzie planuję przestrzegać wskaźników technicznych pracujących w dziennym papierze nie tylko omówić wdrażanie wskaźników, ale również zapewnić wsparcie wizualne, takie jak obrazy i wykresy. Pytanie o badania, cele i hipotezę rozprawy. Reearch question Narzędzia i techniki stosowane w handlu wewnątrz dnia do przyszłego przewidywania zachowania aktywów finansowych. Aby wyjaśnić, co jest intraday trading. To przeglądać wskaźniki techniczne i strategie. Aby zbadać, jak handlowcy używają wskaźników technicznych do przewidywania przyszłych ruchów. Aby ocenić badania i zbudować własną strategię trading. Tut pierwszy cel, szczegółowy obraz handlu wewnątrz dnia zostanie podany zachowanie cen Stock wybranej firmy zostanie wyjaśniona z punktu widzenia przedsiębiorcy dziennego Ponieważ wykorzystanie wskaźników technicznych od dawna jest tematem kontrowersyjnym, jest przez niektórych traktowane i traktowane sceptycyzmem przez innych Dlatego też obie strony będą prezentowane W ramach drugiego i trzeciego celu zostanie podany szczegółowy obraz wskaźników technicznych. Jak w części wyjaśnienia , na przykładzie zasobów firmy - zostaną opisane najbardziej popularne wskaźniki, oscylatory i średnie ruchome. Przedstawione zostanie wizualne wyjaśnienie w postaci tabel i wykresów dla każdego wskaźnika Również badanie dotyczące wykorzystania i stosowania wskaźników, oscylatorów i średnich zostanie przeprowadzony. W moim ostatnim celu dokonam oceny zgromadzonych danych i przeprowadzonych badań Badanie zasad handlu, które łączą dwa lub więcej wskaźników w celu znalezienia najlepszych kombinacji Te wyniki będą stanowić podstawę do opracowania skutecznej strategii obrotu dniem , a także stwierdzić, czy analiza techniczna może być wykorzystana jako skuteczne narzędzie zwiększania wyników inwestycyjnych. Proces wyszukiwania. Szczegółowe informacje na temat zbierania danych pierwotnych i wtórnych. Dane statystyczne zostaną pobrane z oprogramowania systemu handlu online będą świadczone przez firmę brokerską, która udostępnianie strumieniowych notowań w czasie rzeczywistym Ceny akcji w czasie rzeczywistym będą podstawą moich badań Zastosowanie technicy l wskaźniki w czasie rzeczywistym jest kluczowym aspektem moich badań Drugorzędne dane będą gromadzone z różnych źródeł, w tym z książek, czasopism, raportów i stron internetowych Książki będą wykorzystywane głównie w celu uwzględnienia teoretycznej części papieru Informacje ogólne dotyczące aspektów handlowych wskaźniki Książki będą również wykorzystywane do przeglądania informacji historycznych Artykuły z dzienników będą wykorzystywane w celu uzyskania informacji na temat profesjonalnych handlowców w kwestii Strony internetowe i raporty Brokerów zostaną wykorzystane do zbierania danych o aktualnych trendach oraz aktualnej sytuacji na rynek w sektorze Tylko wiarygodne źródła będą wykorzystywane. Restracje profesjonalnych handlowców będą zbierane za pomocą wywiadu jako najlepszej metody uzyskiwania porównywalnych danych od doświadczonych przedsiębiorców Wywiady zostaną zorganizowane i nie będą się składać niż 12 pytań jakościowych i ilościowych Wywiad będzie zawierał różne typy pytań dotyczących tematu Care will be take n promowanie prawdziwych odpowiedzi Wywiady będą przekazywane drogą elektroniczną lub telefonicznie. Ponadto zostanie wyliczony kwestionariusz, a poszczególne opinie z podmiotów gospodarczych będą gromadzone. Wymagane informacje dotyczą najpopularniejszych wskaźników technicznych używanych przez handlowców na różnych poziomach ich profesjonalna kariera. Essay Writing Service. Fully powołane, dostarczone na czas, Essay Writing Service. Dyspozycje 3283361.Optymalne ceny i dynamiczne strategie handlowe są dwa podstawowe tematy w matematyki finansowej Niniejsza praca bada związek między tymi dwoma tematami Aby zapewnić przed negatywnymi skutkami dynamiczne strategie, pojawiły się nowe lub potrzebne instrumenty pochodne, których dochody zależą od zysków i strat strategii. Zdecydowaliśmy się studiować wycenę opcji na PL uzyskane w dwóch klasach strategii handlowych 1 opcje optymalnych strategii i 2 opcje dźwigni strategie Uważamy, że obie klasy strategii są inwestowane w ryzykowny składnik aktywów w cena węża wynika z geometrycznego ruchu Browna z niestabilnością stochastyczną Nasz system cenowy zakłada, że ​​zmienność ewoluuje niezależnie od składnika aktywów handlowych, ale nie wymaga innej modelowania dynamiki zmienności W rezultacie system ten ma minimalne ryzyko modelowania związane z niestabilnością. W rozdziale 2 , zbadamy opcje strategii Są to opcje call na nal PL uzyskane po optymalnej strategii, optymalizujące w ramach klasy strategii handlowych, których pozycja w ryzykownym składniku aktywów podlega ograniczeniom Po zidentyfikowaniu optymalnej strategii cena ta jest oparta na strategicznych opcjach wspólne europejskie wezwania do obrotu środkami finansowymi Opcje strategiczne to uogólnienie opcji paszportowych Niniejsze opracowanie opiera się na wcześniejszych pracach dotyczących opcji paszportowych, a także pracach dotyczących opcji lookback. W rozdziale 3 wprowadzamy i zbadamy opcje dotyczące CPPI Są to opcje na PL uzyskiwane przy użyciu strategii dźwigni finansowej pochodzących z Constant Proportion Portfolio Insurance CPPI o rozważane warianty różnią się w ich wypłatach iw strukturze dźwigni finansowej Z wyjątkiem jednego przypadku cena tych opcji względem europejskich roszczeń z tytułu współzakładów w odniesieniu do aktywów handlowych W pozostałych przypadkach obliczymy cenę jako wyraźną funkcję składnika aktywów W dodatku przyjrzymy się dwóm problemom dotyczącym CPPI Po pierwsze udowodnimy, że CPPI jest optymalną strategią maksymalizacji funkcji użyteczności HARA Po drugie badamy optymalną realizację CPPI w obecności kosztów transakcji. Peter Carr Robert V Kohn. Znajdź elektroniczną kopię w swojej bibliotece. Użyj poniższego linku, aby uzyskać pełny plik cytujący tej pracy absolwenta. Jeśli biblioteka zasubskrybowana została w bazie danych Proquest Dissertations Theses PQDT, możesz mieć prawo do bezpłatnej wersji elektronicznej tej pracy absolwenta. Jeśli nie , będziesz mieć możliwość zakupu, a dostęp do 24-stronicowego podglądu bezpłatnie, jeśli będzie dostępny. Co się tyczy tezy z ProQuest Dissertations Z prawie 4 milionami płyt ProQuest Dissertations Theses PQDT Gl. Baza danych obal jest najbardziej kompletną kolekcją rozpraw i tez na świecie Jest to baza rekordów dla badań absolwentów. QDT Global łączy w sobie wiele materiałów z licznych uniwersytetów świata - od Ivy League do Russell Group Z prawie 4 milion prac magisterskich zawartych w bazie danych, ProQuest oferuje ponad 2 500 000 dokumentów w formacie pełnotekstowym. Ponad 1 7 milionów dostępnych jest w formacie PDF. Każdego roku do bazy danych jest dodawanych ponad 90 000 rozpraw i tekstów. Jeśli masz pytania, prosimy o odwiedzenie witryny internetowej ProQuest - - lub skontaktować się z ProQuest Support. Copyright 2017 ProQuest Wszelkie prawa zastrzeżone Warunki i zasady. Reading strategie zrozumienia i umiejętności czytaniaLista skrótów. GEPT General English Profiency Test. HP Wyższa biegłość. LP Niższa znajomość. HETC Harvard Education Training Center. Hammadon 1991 mówi, że czytanie nie tylko rozumie słowa, zdania, czy nawet teksty, ale wymaga znajomości języka np. interakcja czytelnika z wcześniejszą wiedzą, znajomość języka i ich strategie w zakresie uczenia się 30. Tak więc strategie czytania są bardzo ważne, aby osiągnąć zrozumienie. Wprowadza się wiele rodzajów strategii czytania, aby pomóc studentom na wszystkich poziomach. Niemniej jednak niewielu badaczy zajmowało się badaniem stosunki czytania ze zrozumieniem i czytanie ze zrozumieniem uczniów W HETC czytanie ma kluczowe miejsce w każdym kursie języka angielskiego, gdy studenci uczą się języka angielskiego nie tylko jako zainteresowania, ale także popytu na poprawę ich nauki i promowania w swojej karierze w celu osiągnięcia długoterminowej cele, zwłaszcza niektóre z nich zostały przypisane do życia i pracy za granicą W procesie uczenia się prawie uczniowie spotykają się z wielkimi wyzwaniami podczas czytania tekstów Zazwyczaj nie rozumieją tekstów i nie mogą wykonywać zadań, więc czują się zmęczeni czytaniem lekcji Dlatego, jakie są główne przyczyny obecnej sytuacji Aby dowiedzieć się odpowiedzi, resear cher rozpoczął badanie dotyczące korzystania ze strategii rozumienia czytania Dla nauczycieli w HETC ma nadzieję, że niniejsze badanie może im zaoferować sposoby identyfikacji strategii wykorzystywanych przez uczniów, a następnie mogą zdecydować, co zrobić, aby promować uczniom czytanie ze zrozumieniem a także w nauce. Przegląd literatury.2 1 Strategie zrozumienia i umiejętności czytania. Oxford 1990 zawiera szczegółową definicję strategii uczenia się języków Strategie uczenia się są konkretnymi działaniami podejmowanymi przez uczących się, aby ułatwić naukę, szybciej, bardziej przyjemniej, bardziej samemu kierowane, bardziej skuteczne i bardziej przenoszone do nowych sytuacji p 8 i szczegółowo opisuje, jak strategie uczenia się są stosowane do czterech umiejętności językowych do słuchania, mówienia, pisania i czytania. Według niej, cztery strategie słuchania strategii czy strategii czytania to takie uczenia się same strategie, które stosuje się do każdej z czterech umiejętności. Oczywiście, umiejętności i strategie to dwa duże słowa i commo n terminy czytania, a także Nutall 1982 wskazał, że czytanie było z pewnością procesem czytelników, którzy stosowali strategie do aktywnego działania z tekstem tekstów, a potem z nich sensu. Interesujące interakcje czytelników i tekstów , coraz więcej naukowców pracuje nad badaniem związków pomiędzy stosowaniem strategii czytania a czytaniem czytania. Jednak strategia i umiejętności są różne Tak, to było oczywiste, że były różne Strategia oznacza, że ​​ludzie używali planowanych metod i narzędzi do osiągnięcie swoich celów, ale umiejętności były znane jako rutynowe. Ponadto strategia była wynikiem starannej pracy nad celami. Dzięki temu czytelnicy mogli zrozumieć znaczenie treści, aby dowiedzieć się odpowiedzi lub uzyskać określony poziom wydajności w czytaniu, jaki chcą same Gagn, 1985 Jednak nie zawsze łatwo jest dokonać tak wyraźnych różnic między tymi dwoma warunkami Grabe i Stoller 2002 powiedział, że człowiek Potencjały, które są powszechnie identyfikowane jako strategie są stosunkowo automatyczne w użyciu przez płynnych czytelników, np. pomijając nieznane słowo w trakcie czytania, odczytywanie tekstu z reestabilizmu, co oznacza p 15 Paryż i wsp. 1991 r., że pojawiające się umiejętności mogą stać się bardziej efektywne i rozwinięte w zaawansowanych sytuacjach, gdy stają się generowane i stosowane automatycznie jako umiejętności 61 Czasami ta różnica nie jest wcale jasna, ponieważ jest to część natury czytania W tym artykule strategie czytania służą do pokazania konkretnych działań, kroków i planów, które uczniowie przyzwyczaili się do ich odczytywania do poprawić ich zrozumienie.2 2 Związek między strategiami czytania a czytaniem ze zrozumieniem. Skutek zrozumienia musi zachodzić szybko w niemal dowolnym kontekście celowościowym, a szybszy tekst jest czytany, lepsze procesy odczytu mają się do osiągnięcia Te szczególne procesy muszą być skutecznie wdrażane Kombinacja w celu zapewnienia odczytu Czytelność wymaga ponownego ader jest strategiczny Czytelnik musi zidentyfikować trudności związane z przetwarzaniem, rozróżniać informacje między tekstem a wiedzą podstawową, decydować o monitorowaniu składu i wymierzyć cele czytania Kiedy dobry czytelnik stosuje strategie, potrafi płynnie i elastycznie reagować na zmieniający się cel, a następnie kontynuować kontrolę zrozumienia Podobnie czytanie jest procesem oceniającym czytelnika, który musi zdecydować, czy informacje o czytaniu są spójne i czy cel w 2003 r. mówi, że czytanie jako interakcja czterech rzeczy twierdziła, że ​​czytelnik i tekst razem muszą być płynne czytanie lub zdolność do osiągnięcia odpowiedniej stawki z odpowiednim zrozumieniem lub zdolność czytelnika do korzystania z szerokiej gamy strategii czytania, aby osiągnąć cel do czytania 149. Odkrycie najlepszych metod i strategii jest sposobem na dobry Uczący się stosuje się podczas procesu czytania.2 3 Poprzednie badania nad czytaniem strategii kompilacji. Grellet, F 1981 wrot ea book Rozwijanie umiejętności czytania Książka wykazała istotną rolę czytania i dostarcza niektórych technik, które pomagają uczącym się poprawić ich umiejętności czytania. Naturalne, C 1989 sprawdzone czytanie ma umożliwić uczniom czytanie bez pomocy nieznanych autentycznych tekstów z odpowiednią prędkością, w milczeniu z odpowiednim zrozumieniem Oeko, O 2006 researched Badanie dotyczące wykorzystania strategii czytania kognitywnego przez uczniów ELT Badanie to zostało przeprowadzone w celu ustalenia, które strategie czytania są powszechnie stosowane przez uczniów ELT podczas czytania tekstu i jakie strategie czytania są potrzebne do opracowania w celu zrozumienia tekst lepiej, a następnie kontynuować naukowe badania. San San Kung 2007 przeprowadził dochodzenie w sprawie związku między czytaniem i zrozumieniem a korzystaniem z strategii czytania wśród studentów EFL w uczelniach na Tajwanie Dzięki badaniu naukowiec wiedział, jakie strategie czytania w EFL uczniowie korzystają mniej lub bardziej i co różnią się między różnymi studentami klasy. Ten rozdział w źle opisują metody badawcze wykorzystywane do gromadzenia danych w celu odpowiedzi na pytania badawcze, a następnie wyjaśniają, w jaki sposób i dlaczego są one stosowane.3 1 Pytania badawcze. To badanie ma na celu poznanie strategii czytania uczniów HETC. Ma to również cele, aby dowiedzieć się, czy istnieją są jakieś różnice w korzystaniu z strategii między czytelnikami niższych a wyższymi, a następnie sugeruj zalecenia dotyczące podniesienia świadomości uczniów na temat korzystania z strategii czytania ze zrozumieniem w klasie. Ma to na celu udzielenie odpowiedzi na następujące pytania.1 Jakie strategie czytania są wykorzystywane przez uczniów w HETC .2 Jakie są różnice w stosowaniu strategii czytania pomiędzy czytelnikami niższych a wyższymi. 3 2 Opisy zmiennych.3 2 1 Niezależne zmienne. W badaniu tym zmienne niezależne były studentami studentów HETC 51 jako przedstawicieli ta szczególna grupa zbiera potrzebne dane Te 51 studentów podzielono na cztery grupy, w których studenci są członkami grupy wyższych i niższych grup biegłych Wybrano te dwie grupy, aby uzyskać informacje na odpowiedzi na drugie pytanie badawcze Więcej informacji na temat tych grup oraz na temat czytelników o wyższych i niższych umiejętnościach można znaleźć w 3 3 1 i 3 4 2.3 2 2 Zmienna zależna. Zmienna zależna w tym badaniu były strategie stosowane w czytaniu ze zrozumieniem, tj. strategie czytania ze zrozumieniem3. 3 Instrumenty gromadzenia danych. Badanie to wykorzystuje kombinację trzech narzędzi gromadzenia danych. General English Proficiency Test GEPT. Jednym z celów tego badania jest sprawdzenie, czy istnieją jakieś korzyści w korzystaniu z strategii pomiędzy wyższym poziomem wiedzy i doświadczeniami HP a słabszymi czytnikami LP Test został użyty do podzielenia tematów na grupy różnic, w których grupy o wyższej i niższej biegłości wybrano do zbierania danych. Przeprowadzono rozmowy kwalifikacyjne na temat uzyskiwania jakościowych danych i kwesjonariusza w celu uzyskania danych kwantowych. Autor może zebrać wiele informacji o wszystkich wymienionych strategiach i informacjach od studentów, którzy dzielą się swoimi myślami strategiczne wykorzystanie w wywiadach na temat myślenia głośno Oczywiście, uważam, że głośne wywiady z tego badania mogą być jednym z najlepszych sposobów potwierdzenia wyniku uzyskanego z kwestionariusza Na przykład w kwestionariuszu zgłaszane osoby zgłaszają, że korzystają z doświadczeń życiowych zrozumieć znaczenie tekstów lub przeczytać pierwsze i ostatnie akapity, a następnie wrócić do przeczytania akapitów, które autor będzie wiedział, że wykorzystują te strategie czy nie w wywiadzie. Ogólne testy umiejętności języka angielskiego to procedura zbierania danych o zdolności uczniów lub wiedzy na temat dyscyplin, ponieważ informacje na temat umiejętności językowych osób często są bardzo użyteczne i konieczne Nunan, 1992 GEPT został wzięty z książki IELTS dla celów akademickich Krótki kurs uprzejmy zawiera załącznik 3 W oparciu o wynik testu przedmioty zostały sklasyfikowane na 4 grupy. Grupa 1 to uczniowie, którzy właśnie otrzymali od 1 do 2 5 grup 2, ci, którzy otrzymali ocenę od 3 do 5 Studenci z tych dwóch grup to uczniowie LP W tym samym czasie studenci z grupy 3 otrzymali ocenę od 5 5 do 6 5 na średnim poziomie. W grupie ostatniej grupy 4 znajdują się osoby z HP, które uzyskały ocenę od 7 roku życia po przeprowadzeniu testu autor postanowił wybrać grupę 2 i 4 do zbierania danych w celu odpowiedzi na drugie pytanie badawcze. W tych dwóch grupach jest 51 osób. Autor nie wybrał grupy 1, ponieważ ich biegła znajomość była zbyt niska, były tylko jeden z tematów Szczegóły testu można znaleźć w dodatku 1.3 3 2 Questionaire. Questionaire jest drugim narzędziem gromadzenia danych w tym badaniu Jest to również dość popularny sposób gromadzenia danych Wielu badaczy przypuszcza, że ​​wykorzystując kwestionariusz w badaniach językowych ma wiele zalet Po pierwsze, kwestionariusz może być podawany dużej ilości studentów w tym samym czasie i jest samorządny Po drugie, aby chronić prywatność i zachować uczciwość, nazwy tematów mogą nie być wyświetlane w kwestionariuszu Tak więc osoby mają tendencję do dziel się informacjami bardziej naturalnie, a nawet niektóre poufne informacje Po trzecie, zgromadzone dane są dokładniejsze, ponieważ kwestionariusz jest zwykle podawany wszystkim osobom równocześnie. Badanie to wykorzystało jeden kwestionariusz ankietowy, aby zebrać informacje o strategiach czytania, a także o różnicach w stosowaniu strategicznym pomiędzy tymi dwoma rodzajami czytelników Według wyników kwestionariusza i wywiadów, athor może zrobić kilka r ecommendation, aby pomóc uczniom poprawić swoje umiejętności czytania Quesioire został zaprojektowany w oparciu o kwestionariusz Shan Shan Kung 2007 Ta część składa się z 3 części W tym badaniu autor zmodyfikował pierwszą część - część informacji osobistej Następna część pojęcia czytania 3 pytania do zbadania percepcji czytania w języku angielskim Ostatnia część miała trzydzieści osiem pytań o strategiczne wykorzystanie Na początku trzeciej części, trzydzieści cztery pytania wykorzystywały systemy punktacji skali Likera Tematy zostały poproszone o odpowiedź na każde z nich, wybierając spośród czterech odpowiedzi 1 zwykle 2 czasami 3 rzadko 4 nigdy Każda sekcja ma 4-6 pytań, z wyjątkiem części 1 ma 10 pytań z powodu odkrycia procesu czytania W badaniu autor stwierdził, które strategie rzeczywiście czyniły czytelników HP więcej niż czytelnicy LP.3 3 3 Pomyśl głośno wywiady. W dodatku do quetioriare, wywiady są wykorzystywane do uzyskania informacji poprzez rzeczywiście rozmawiając z tematem Intervie Zadaj pytania, a osoba odpowiada Wywiady są dobrym sposobem na zbieranie danych, ponieważ Seliger, HW 1989 twierdził, że wywiady są zindywidualizowane, a zatem umożliwiają pogłębione gromadzenie informacji, swobodną odpowiedź i elastyczność, których nie można uzyskać innymi procedurami 166 , to może być kosztowne i czasochłonne W tym badaniu, przemyślane wywiady były wykorzystywane do zbierania danych o czytaniu uczniów strategii Przewodnik wywiadowczy dla strategii czytania opracowany przez Honsenfeld i wsp. 1981 W celu ułożenia przewodnika odpowiednim do celów studiów , badacz dokonał pewnych zmian w swoich strategiach, które przedstawiono w dodatku 3.3 4 Uczestnicy badania. W czasie przeprowadzania badania ukończyły one kurs języka angielskiego Ich podręcznik był dlatego ich powszechnie uznawana biegłość była intermidacyjna byli członkami trzech klas Jedna klasa liczyła 25 studentów 24 w drugiej klasie, a 21 w ostatnim i podeszli do szkoły ten sam podręcznik W ich wieku wahały się od 19 do 24 Niemal wszyscy uczniowie mieli co najmniej 3 lata nauki języka angielskiego przed tą klasą Otrzymali test umiejętności biegłych w czytaniu, dzieląc się na czytelników o wyższych i niższych umiejętnościach. W badaniu tym płeć ma minimalny wpływ na wyniki, ponieważ liczba studentów płci męskiej jest stosunkowo niewielka w łącznej liczbie badanych przedmiotów.3 5 Procedura. Kierdło zostało zebrane przez badacza w ciągu tygodnia w autum 2009 Po skontaktowaniu się z nauczycielami języka angielskiego osobiście, aby uzyskać zgodę na pytanie ich uczniowie uczestniczyli w badaniu, badacz ustalił czas Naukowiec udał się na zajęcia z języka angielskiego w celu przeprowadzenia testów. Studenci zostali poproszeni o wykonanie testu w 60 minut Nauczyciele angielscy i badacz nadzorowali i oznaczyli testy później. W dwa dni po rozproszeniu kwestionariuszy badacz podał kilka wskazówek do tematu, a następnie zachęcił uczniów do poproszenia o wyjaśnienia jakie mogą potrzebować i jakiś inny dodatkowy czas, gdy wypełnili ankietę I strażnicy, badacz chciał chronić prywatność i uczciwość uczniów, więc imiona uczniów nie wypełniały pytań Aby uniknąć nieporozumień w pytaniach, kwestionariusz został przetłumaczony na język wietnamski dołączony do wersji angielskiej Administracja ankiet przeprowadziła około 30 minut w każdej klasie. W ciągu kilku dni sześciu wybranych studentów zostało przeprowadzonych indywidualnie w biurze badawczym w HETC. Resecjer wstępnie przygotował czas i skontaktował się z uczniowie przez telefon Przed rozmowami reseacher przekazał instrukcje i wyjaśnił cel studium studentom, aby mogli zrozumieć, co robią jasno. Każdy wywiad trwał od 10 do 15 minut. Analiza i ustalenia. wynik kwestionariusza 4 1 1 Dane demograficzneDemograficzne informacje uczniów N 51.Patrz na tablicy 4 1, 51 uczniów w badaniu 9 17 6 ​​to mężczyźni i 43 82 4 kobiety Wśród uczniów szkół średnich w wieku 19 HP 36 3 i 32 63 7 było studentów LP. Pytając o wieloletnie doświadczenie w nauce angielskiej, 1 studentka 2 0 studiuje angielski na 10 lat 9 studentów 17 6 ​​studiuje angielski przez cztery lata, 15 studentów 29 4 lata studiuje angielski przez 5 lat, 11 studentów 21 6 studiuje angielski od sześciu lat, 6 studentów 11 8 studiuje angielski od siedmiu lat, 2 uczniowie 3 9 uczą się języka angielskiego od ośmiu lat, 4 studentów 7 8 studiuje angielski przez dziewięć lat. Ponieważ znajomość języka obcego w ogóle i angielskiego została w szczególności przyjęta do szkoły z szóstego stopnia w szkole średniej, a od dziesiątej klasy szkoła w niektórych odległych miejscach, większość studentów lat doświadczenia w nauce języka angielskiego była od czterech do siedmiu lat. Aby odpowiedzieć na drugą część kwestionariusza na temat koncepcji czytania, wyniki zostały przedstawione w Tabeli 4 2.Pozycja relacji Ween Ważne do czytania w nauce języków obcych i godzin czytania w ciągu tygodnia przez studentów wyższych i niższych studentów z wyszkoleniem. Godziny zajęć tygodniowo. Numerzyści z wyższych uczelni. Zgodnie z ilustracją tabeli 4 2 uczniowie HP, którzy uważali, że czytanie były bardzo ważne dla nauki języków 2 10 5 spędził dwa godziny w tygodniu na czytaniu, 5 26 3 trzy godziny w tygodniu, 6 31 6, cztery godziny w tygodniu i 3 15 8 przez ponad cztery godziny w tygodniu Studenci HP, którzy uważali, że czytanie była ważna dla nauki języków 1 5 3 spędził dwa godziny w tygodniu na czytaniu, 2 10 5 przez cztery godziny w tygodniu Nie było żadnych studentów, którzy uważali, że czytanie nie było ważne w nauce języków. W grupie LP, 6 18 8 uczniów uważało, że czytanie było bardzo ważne dla języka ucząc się i spędził dwie godziny w tygodniu, 7 21 9 spędził trzy godziny na czytaniu, 5 15 6 spędził cztery godziny na czytaniu Te studenci LP wiedzieli, że czytanie było ważne dla nauki języka było 4 12 5 spędził dwa godziny w tygodniu na czytanie, 5 15 6 na trzy godziny w tygodniu 1 3 1 uczniów powiedziało, że czytanie nie było ważne w nauce języków, ale nadal spędzało dwie godziny w tygodniu4. 1 2 Wyniki badań Pytanie 1. Pytanie badawcze było jedną z strategii czytania ze zrozumieniem wykorzystywane przez uczniów w HETC Po zebraniu danych wykazało, że uczniowie HP i LP stosowali tę samą lub różne strategie, pomagając zrozumieć treść materiałów do czytania w różnych sytuacjach czytania i od najniższej do najwyższej reprezentują która strategia byłaby mniej lub bardziej wykorzystywana przez uczniów podczas ich czytania w różnych sytuacjach Wyniki zostały wymienione w dalszej części przez wszystkich uczniów, którzy czytali poziomy umiejętności, gdy używali strategii czytania w różnych sytuacjach czytania. Całkowite wyniki pochodzą od 51 studentów w tabeli 4 3, 4 4, 4 5 i 4 6.Meansy, szeregi i standardowe odchylenia zastosowań strategii czytania w pierwszej części przez studentów z HETC. When I re ad materials. I czytać spis treści, a następnie zapoznać się z treścią. Na zapamiętam słownictwo odnoszące się do zawartości przed przeczytaniem. Zgodnie z danymi, przedstawiła tę strategię 21 I go w Internecie, aby znaleźć powiązane informacje były używane przez prawie studenci Technologia informacyjna obecnie staje się bardzo popularna wśród studentów, więc chcieliby szukać informacji w internecie. S20 S25 2 16 stały się drugą pozycją Strategia, na którą uczniowie korzystali najmniej, była strategia 23 Często czytałem trudne części.4 1 3 Wyniki dla pytania badawczego Drugie pytanie badawcze było dwa: jakie są różnice w korzystaniu z strategii czytania wyższych i niższych uczniów w HETC? Średnia wartość, odchylenie standardowe, testy t i wartość p, analiza danych przedstawia szczegółowe informacje na temat różnice w wynikach strategii czytania pomiędzy tymi dwiema grupami uczniów grupy porównawcze skoncentrowały się na uczniu wyższej i niższej uczelni. Mania, standard D odczytywania, t-testy i p Wartość pomiędzy uczniami wyższymi i niższymi z Hetc. when czytałem materiały z języka angielskiego. Studenci z wyższym wykształceniem. Zdolność wyższej uczelni. Jak wskazano w tabeli 7 7, strategia 7 i strategia 8 miały istotny poziom różnicy p 05, co oznaczało znaczne różnice w stosowaniu pomiędzy dwiema grupami uczniów Patrząc na strategię 1, 2, 5, 10, dane z analizy wykazały, że dobrzy uczniowie mieli mniejszą częstotliwość używania niż niższe. Tymczasem spójrz na strategię 9, Studenci HP mieli większą częstotliwość, aby wykorzystać te strategie, aby ułatwić ich czytanie niż uczniowie LP Jeśli chodzi o pozostałe strategie w tej sekcji, nie stwierdzono istotnych różnic między dwiema grupami. Myśli, odchylenia standardowe, t-testy i wartość p pomiędzy wyższym i niższym poziomem biegłości uczniowie z HETC. Kiedy nie rozumiem słownictwa. Wysokiej uczelni uczniowie wytrwale oceniają uczniów. W tabeli 4 8, strategia 11 i strategia 12 uczestniczyły w istotnym różnym poziomie el p 05 Oznacza to, że obie strategie miały znaczne różnice w częstości używania pomiędzy studentami HP a studentami LP niższymi wynikami Dobra uczniowie mieli większą częstotliwość, aby wykorzystać strategię do rozwiązywania problemów ze słownictwem podczas procesu czytania Średni wynik strategii 11 wykazywał że studenci HP chcieliby użyć go do rozwiązywania problemów ze słownictwem, ale studenci LP nie mieli innych strategii w tej części, nie było znaczących różnic. Mania, odchylenia standardowe, t-testy i wartość p pomiędzy uczniami wyższymi i niższymi. Nie rozumiem zdania. Wysokiej uczelni studentów wykształconych. Skorzystaj z tematu kontekstowego, w zależności od znaczenia każdego zdania. Tłumaczę słowo na słowo wietnamskie, aby lepiej zrozumieć znaczenie zdań. W tabeli 4 10 , strategia 22 i strategia 23 wzięły udział w znaczącym stopniu różnic p 05 Oznaczało to, że obie strategie miały znaczne różnice w częstości używania en skuteczny student i mniej wydajny wynik średniej uczelni Wydawało się, że studenci HP chcą korzystać z strategii 22, gdy nie rozumieją swojego czytania na odwrót, uczniowie LP lubią strategię 23 czytałem trudną część kilka razy, nawet gdyby marnowała their time Other strategies did not have significant differences between these two groups. In order to know the futher information about the strategy of the two groups There were think-aloud interviews to conduct the results.4 4 The results of the interviews. As mentioned in 3 3 3, in this study, six students with 1 girls and 3 boys were given think alound interviews to get further information about their reading strategy use and to reaffirm the results of the quetionaire Among them, 2 are successful and 2 are unsuccessful. The first trend the researcher took notes is the use of strategies of skimming and scanning by both goood and poor students When students were asked When you read a text like this, what do you usually do they all answered First, I look through the text to get the main ideas of it After that, I read the required tasks and come back to the text to find the answers It seemed that most of them did in this way automatically And All of them don t know that they were using reading strategies in their reading process. The second trend is that the students used translating strategy at a lower rate than they answered in the questionaire Both two poor readers claimed they were trying to translate the text into Vietnamese to understand it and do the task easily While students read, they always had a pencil in their hands and underlined the new words they then looked at dictionary or glossary Their physical habits made the reseacher no surprise They opened the dictionary when they met a new words They said There are a lot of new words and I have to use it If not, I can not understand the text Only one strongest students never used the glossary and finished reading in 15 minutes with comprehension as good as or better than others who took more than 20 minutes to read the article while using their dictionary He said I only use the dictionary as the last resort. During the intervies, nobody ask the teacher for help This is not like what they actually did in thr classroom where they certainly make questions when they do not understand something So the strategies I ask teacher or classmates for clarifications were not directly observed in the interviews because the students were interviewed individually. In conclusion, The purpose of this study was to investigate the use of reading strategies by higher and lower proficiency students, to find out the common and uncommon strategies used by these students at HETC The findings may use to predict the possible students viewpoints of learning to read in Vietnam Although the study was limited by fifty-one students coming from HETC, The principal emered from the study.1 Most students had English learning experiences from four to seven years, so they actually understood the important role of reading in Enlish language acquisition, but they still did not spend much time on it The main reason might be most teachers in Vietnam would mainly focus on teaching grammar Because they believed it was useful for the tests.2 Most students even fewer learning experiences ones could choose appropriate strategies to help them read effectively when they could not understand the text or met some reading problems.3 The HP students knew how to use more strategies to help them read better and apply more strategies than LP students because they thought that reading strategies were useful for helping reading comprehension. Thereforce, from the findings of this study and from the teaching and learning context at HETC, the researcher recommends that teacher should raise their students awareness of using learning strategies in common, especially reading strategies, teach them how to use strategies appropriately and encourage them to use the strategi es more often not only in the classroom but also in new contexts Future research can investigate if teaching particular reading strategies results in better reading scores on standardized tests. Survey questionnaire. The questionnaire is aimed to investigate reading comprehension strategies We are grateful for your goodwill and cooperation in truthfully completing the questionnaire Please respond to each question as frankly and accurately as possible Thank you very much. I Personal information please fill in the blanks with numbers.1 You are in group 1 GE2 08 2 2 GE2 22 4.2 Gender 1 male 2 female.3 How many years have you studied English. II Concepts of reading please fill in the blanks with numbers.1 Do you think that reading is important for language learning. 1 very important, 2 important, 3 not important, 4 not very important.2 Do you read English materials other than the teachers assignments. 1 yes 2 no.3 How many hours do you spend reading English very week including textbooks. 1 two hours 2 three hours 3 four hours 4 over four hours. III The use of reading strategies. Please fill in the blanks with according to how offen you use a certain reading strategy 1 usually. When I read English material. I read a table of contents, and then read the contents. I focus on the first sentence of each paragraph for helping me understand the main points of the whole paragraph. I underline the main points when I am reading. I write Vietnamese on the margin for vocabulary words I don t understand during reading. I first skim the text then go back and read carefully. I use life experiences helping me understand the meaning of texts. I use the background knowledge of the English culture to understand the contents. I use key words or sentences to guess the main idea of the articles. After reading each paragraph, I ask myself if I understand what I read before, and paraphase the main idea, then keep reading the next paragraph. I discuss what I read with classmates. When I do not understand a vocabulary. I check the dictionary immediately. I mark and pass it, keep reading and then go back. I use other words in the sentence to infer the meaning of vocabulary. I analyze its suffix and prefix to get its meaning. When I do not understand a sentence. I use the context topic, subject to derive the meaning of each sentence. I translate word for word into Vietnamese to better understand the meaning of the sentences. I take grammar analysis ex finding subject and verb etc to understand the meaning of the sentences. I analyze the structure of sentences ex sample sentence, adjective clause, or adverb clause, etc to derive the meaning of sentence. I will analyze the verb tense ex past tense or future tense or verb mood ex subjunctive mood or imperative mood for better understanding. When I don t understand including vocabulary and sentences, except above reading strategies. I check books ex grammar books or encyclopedia for references. I go on the Internet to find related information. I ask teach ers or classmates for clarification. I read the difficult parts several times. I read the contents orally several times. I will memorize the vocabulary pertaining to the contents before reading. Phi u i u tra n y i u tra v chi n l c c hi u c a sinh vi n Ch ng t i r t bi t n s thi n ch v h p t c c a b n ho n th nh phi u i u tra n y Xin vui l ng tr l i nh ng c u h i d i y m t c ch trung th c v ch nh x c nh t Ch ng t i xin c m n s gi p c a c c b n. I Th ng tin c nh n xin vui l ng i n v o kho ng tr ng theo ch s.1 B n h c l p 1 K19a1 2 K19a3.2 Gi i t nh 1 nam 2 n.3 B n h c ti ng Anh c bao nhi u n m. II C c quan ni m v k n ng c hi u xin vui l ng i n v o kho ng tr ng theo ch s.1 B n c ngh r ng k n ng c hi u l quan tr ng trong vi c h c ngo i ng kh ng. 1 r t quan tr ng, 2 quan tr ng, 3 kh ng quan tr ng, 4 r t kh ng quan tr ng.2 B n c c c c t i li u ti ng Anh nhi u h n so v i c c b i t p m th y c giao cho b n kh ng.3 M i tu n b n d nh bao nhi u ti ng c ti ng Anh bao g m c s ch gi o khoa. 1 hai ti ng 2 ba ti ng 3 b n ti ng 4 h n b n ti ng. III V vi c s d ng chi n l c c hi u. Xin vui l ng i n d u v o kho ng tr ng theo m c t 1 n 4 l.1 th ng xuy n s d ng.2 th nh tho ng s d ng.4 ch a t ng s d ng. Khi t i c t i li u ti ng Anh. T i th ng c ph n m c l c, sau c ph n n i dung. T i th ng t p trung v o c u u c a m i o n gi p t i hi u ch nh c a to n o n. T i th ng g ch ch n nh ng ch nh trong khi t i c. T i th ng vi t nh ng t m i tr n l khi m t i kh ng hi u trong khi c. T i c l t qua to n o n, sau c chi ti t. T i s d ng nh ng kinh nghi m c a cu c s ng gi p t i hi u ngh a c a b i c. T i s d ng hi u bi t v n n v n ho Anh hi u n i dung. T i s d ng nh ng t ho c nh ng c u ch nh o n ch nh. Sau khi c m i o n, t i t h i li u t i c hi u nh ng g m t i c ph n tr c ch a, v di n gi i b ng c ch kh c nh ng ch nh, sau ti p t c c o n ti p theo. T i th o lu n nh ng g t i c v i b n c ng l p. Khi m t i kh ng hi u t v ng. T i tra t i n ngay l p t c. T i nh d u v ti p t c c, sau quay l i nh ng t v ng. T i s d ng nh ng t kh c trong c u suy ra ngh a c a t. T i ph n t ch ph n ti n t v h u t bi t ngh a c a t. Khi t i kh ng hi u o n v n. T i s d ng b i c nh ti u , ch hi u ngh a c a m i o n. T i d ch t ng t ra ti ng Vi t hi u h n ngh a c a o n v n. T i ph n t ch ng ph p v d nh t m ch ng , ng t hi u ngh a c a c u. T i ph n t ch c u tr c c a c u v d nh c u m u, m nh t nh ng , m nh tr ng ng hi u ngh a c a c u. T i ph n t ch th i c a ng t th i qu kh , th i t ng lai ho c l t nh th i c a ng t gi nh th c ho c m nh l nh th c hi u h n. Khi t i kh ng hi u bao g m c t v ng v c u , tr nh ng chi n l c c tr n. T i tra s ch s ch ng ph p ho c t i n b ch khoa to n th tham kh o. T i v o m ng t m th ng tin li n quan. T i h i th y c ho c b n b gi i th ch. T i c nh ng ph n kh hi u nhi u l n. T i c to ph n n i dung nhi u l n. T i nh t v ng g n v i ph n n i dung tr c khi c. READING PASSAGE 1.The planet Venus, named after the Roman goddess of love, is the second closest planet to the Sun Mercury is the closest , and the second brightest natura l object in the night sky after the Moon. From Earth, Venus is brightest just after sunset and just before dawn Because of this, the planet is often known as the Morning Star of the Evening Star Venus is also sometimes known as the Earth s sister, because both planets share similarities in terms of size Venus surface area and volume are just a little smaller than Earth s However, scientists believe that, several billion years ago, Venus and Earth were much more similar than they are today Back then, Venus atmosphere was more like Earth s, and there was almost certainly water in liquid form on the surface Over time, Venus became hotter, and this water evaporated Today, the planet s surface is a dry dusty desert. Above the ground on Venus are sulphuric acid clouds These thick clouds prevent the surface of the planet being seen from Earth Indeed, it is only in the last few decades that scientists have discovered what the surface of the planet is really like In the early 1990s, NASA s Magell an spacecraft mapped the surface of Venus in detail for the first time Its radar images of hills, ridges and craters are almost photographic in their quality. Questions 1 - 3.Which THREE of the following statements are true, according to the reading passage. NB Your answers may be giver in any order.1 2 3.A The Moon is the brightest natural object in the night sky. B From Earth, Venus is at its brightest in the middle of the night. C Venus is a slightly larger planet than Earth. D Venus atmosphere has changed greatly over billions of years. E A telescope is required to see Venus surface from Earth. F Scientists now have a detailed map of the surface of Venus. G The surface of Venus is almost completely flat. Questions 4 10plete the sentences. Choose NO MORE THAN TWO WORDS from the passage for each answer.4 The ancient Romans had a called Venus.5 Only is closer to the Sun than Venus.6 Venus has been called the , the Morning Star and the Evening Star.7 It is highly likely that there was on Ven us in the past.8 Venus is a much planet than it used to be.9 Venus thick clouds are made of to create pictures of the surface of Venus. READING PASSAGE 2.In 1908, Heike Kamerlingh Onnes became the first scientist to produce liquid helium Achieving the lowest temperatures recorded up to that point A number of researchers that materials behaved differently at very low temperatures, and this substance was important in allowing experiments that confirmed it Working with solid mercury, Onnes demonstrated the phenomenon of superconductivity This is when the electrical resistance of the metal drops suddenly to zero No energy is lost as an electric current travels through the material, making it very efficient for storing or transmitting power Since the work done by Onnes, other superconducting materials have been discovered that can be used at higher temperatures and which are therefore more economical. There are a number of practical applications of superconducting materials, Many of these a pplications are based on the fact that the materials can be made into extremely powerful electromagnets These are used in scientific experiments to direct beams of particles They also form part of maglev trains trains that float a small distance above the rails because of magnetic forces Because there is no contact between the train and the rail, this form of transport is capable of very high speeds, although it is unlikely to be in widespread use until cost drop considerably. Questions 11 15.Do the following statements agree with the information given in Reading Passage. TRUE if the statement agrees with the information. FALSE if the statement contradicts the information. NOT GIVEN if there is no information on this.11 Many people had tried to produce liquid helium before Onnes .12 Onnes was the only scientist interested in very low temperatures .13 Liquid helium was used for science at very low temperatures .14 only metals can be used as superconductors .15 Superconductors that work at h igher temperatures are more expensive. Questions 16 20plete the summary of the second paragraph. Choose NO MORE THAN TWO WORDS from the passage for each answer. Superconductors are used in a variety of contexts Very 16 can be made out of superconducting materials and scientists use them in 17 In transport, maglev trains rely on the 18 produced in superconductors to raise the train above the rails, the lack of 19 meaning that high velocities can be reached The 20 of maglev systems limit their use. Reading Activities Use for think-aloud Interviews. Reading Activities for think-aloud interviews. The Legislature of the United Kingdom. The main legislative body in Britain is the Parliament It is one of the oldest representative authorities in the word Historically, Parliament developed from the councils that in early tomes were appointed to advise the King. The Britain Parliament consists of two houses the House of Commons and the House of Lords The Queen is the formal head of Parliament The House of Commons in an elected chamber and has more power than the House of Lords The role of the House of Lords is restricted to revising the legislation passed by the Commons and it can only delay the enactment of some bills. New laws can come into force when they passed through Parliament A proposal for a new law is called a bill According to very ancient practice, each bill must have three readings in order to become a law The bill becomes a law or, in other words, an Act of Parliament, after it receives Royal Assent from the Queen. Britain is a constitutional monarchy without a written constitution In this respect, the United Kingdom is unique among nations as constitutions are usually written documents But this doesn t mean that Britain lacks a body of constitutional laws Some parts of the governmental system are written down in Act of Parliament, which are also called laws of statutes Others are regulated by conventions, which are commonly accepted assumptions about the ways thing s should be done, mostly based on precedents As there are none of the usual legal restraints imposed by a written constitution, Parliament is the supreme authority in Britain and legislates as it pleases subject only to Britain s obligation as a member of the European Union. Parliament has direct control over legislation It can make new laws, replace any of the laws already in force with other laws, turn conventions into laws, or even overturn established conventions Other law making bodies in the country such as local councils exercise their power only so long as Parliament authorizes them to do so The accountability of government to Parliament for the policy of the Government as a whole, and each minister is individually responsible for the work of his or her department Cabinet ministers may be forced to resign by the vote of confidence in the Parliament if their actions do not meet with Parliament s approval. Activity 1 Answer the following question.1 What is the topic of the text.2 W hat are the historical origins of the Britain Parliament.3 What is the role of the House of Commons.4 What is a bill.5 Why are conventions important in the Britain governmental system, and what are they based on.6 What can Parliament do with laws already in force. Activity 2 Say if the following statements are true or false Write T for true and F for false The first one done for you as an example.7 - - - - - T - - - - The Britain Parliament is one of the oldest representative authorities in the world.8 - - - - - - - - - The Queen choose the member of the House of Commons.9 - - - - - - - - - A bill becomes law immediately after its third reading.10 - - - - - - - - - Only the Queen can give Royal Assent.11 - - - - - - - - - Britain does not have a constitution.12 - - - - - - - - - In some cases, the European Union has authority over the Britain Parliament.13 - - - - - - - - - Local councils exercise their power independently of Parliament.14 - - - - - - - - - All ministers are responsible to Parliament for the policies of the Government. Activity 3 Using the words in the text to fill in the gaps left in the following short passage. There are two 15 - - - - - - - - - - - - - - - in the Britain Parliament They are called the House of Commons and 16 - - - - - - - - - - - - - - - Britain Parliament is the legislative 17 - - - - - - - - - - - - - - - of Britain, which means that it makes new 18 - - - - - - - - - - - - - - - and revises existing ones Britain is a constitutional 19 - - - - - - - - - - - - - - -, so the Queen is the formal head of Parliament, but she does not have any real power it is the with the most seats, that runs the country Each department is headed by a 21 - - - - - - - - - - - - - - - and the most important of these are together called the 22.Details of Think-aloud Interviews. Notes - P stands for Interviewees.- The italicized part is the original text.- I stands for interviewer. Interview 1 Ho Thai Khanh, 6th November 2009 Test proficiency score 7.I I se e you are reading something What are you reading. P I m reading a text called The Regislature of the United Kingdom. P Mm To do the exercises given below. I So what is the text about. P I think it is about the Regislature of the United Kingdom. I OK, how do you know that. P Oh, so simple The title. I Good Do you usually read something like this. P Yes, of course But I mainly read in Vietnamese. I So, when you read a text like this, what do you usually do P I always look at the first sentence of each pparagraph for helping me understand the main points of the whole paragraph. I OK, now do the activities and describe the ways you complete them, please. P Yes, Regislature of the UK I m sure the content is about the Regislature of the UK smile Regislature Question 2, orgins Parliament. I What are you thinking P I m looing for these words in my dictionary hmm OK That s right, as I think, the historical orgins of the British Parliament is a councils Next, question 3, the role of the House of Commons oh line 7 The role of the House of Lords is restricted to revising the legislation passed by the Commons Oh, passing the 4, certainly it is a new law because I see it in the line 10 Question 5, convention what is this. I What are you doing P I m looking for the meaning of convention , precedent and assumptions. I Are they new words P No, not all of them I ve read this words assumptions before but I can t remember OK, I think may be because some parts of the govermental sysytems are written down in Acts of Parliament, but others are regualted by laws Question 6, Parliament can replace any of the laws already in force with other laws Yes, Parliament. I Do you understand that sentence P No, because I don t knoe the word inforce. I OK Now go on with the activity 2, please. P Yes Question 8 is True because I think the Queen is the most powerful Oh, wait a minute It s False because the House of Commons is an elected chamber Question 9, False It is stated in the paragraph 3 Question 10, I can answer it s true Question 11, it s False, obviously Question 12, Oh, no. I What are you thinking P There are many new words I can t find the answer here So I will pass and then go back Question 13, I think it s False. I Why do you think so P I see 2 words only and independently , one in the question and one in the text I just predict. I Now, I see you always read the text again when you finish one part Why. P Because I need to understand the details of the text I have to read again and again to remember it. I I know You don t remember the information P Yes, I need to check it again to advoid forget it. I Why don t you have some notes or summerise of what you read These ways will help you remember the inforamtion. P I don t think about it. I You have just finished some questions Are you sure you have the right answer. P Just some of them. I Do you understand the text now. I Do you know what help you understand the text P May be I know a little about this topics before. I When you have to deal with difficu lt reading text or when you re bored with your reading, do you discuss with your classmates to share the information and find out the correct answer together P Yes, I do. I Do you know it is a reading strategy. P No, I don t even I usually do this. Interview 2 Nguyen Thanh Hai, 7th Novem 2009 Test proficiency score 5 5.I I I see you are reading something What are you reading. P I m reading a text. P Mm To do the tasks. I So what is the text about. P I think it is about the Regislature of the United Kingdom. I OK, how do you know that. P I read the title. I So, when you read a text like this, what do you usually do P I skim over the full text first, then read the details and the required tasks. I Oh, what are you looking for. P I m looking for the answer for question 5 Uhm Why are convention T i sao convention. I Why don t you translate the word convention. P Because it is a new word. I Oh, what will you do. P I ll check in dictionary. I But if you don t have the dictionary or glossary with you. P I ll i gnore Question 6 laws in force. I What are you doing. P I m having a quick look OK, here It can make new laws, replace any of the laws already in force with other laws, turn conventions into laws, or even overturn established conventions I OK Now go on with the activity 2, please. P Yes I think the Queen doesn t choose the members of the House of Commons because it is an elected chamber Question 9 is acgtually false because they mentioned in the last paragraph here the bill becomes a law after it receives So question 10 is true Question 11, it s False every country has their own consitutions Question 12.I What are you thinking P I m trying to translate the question and the last sentense in paragraph four Unfortunately, there are some new words so I can t I can not answer this question. I Now, I see you always read the text again when you finish each part Why. P Because the text too long to be able to remember it immidiately so I have to reread to find the inforamtion again. I Why don t you h ave some notes or summerise of what you read These ways will help you remember the inforamtion. P Sometimes I do. I You have just completed the task Are you sure you have the right answer. I Do you understand the text now. I When you have to deal with difficult reading text or when you re bored with your reading, do you discuss with your classmates to share the information and find out the correct answer together P Yes, I do like to disscuss with my classmates I don t like read in silent I like to read aloud and disciss with my classmates. I Do you know it is a reading strategy. P Reading strategy No. I Do you like to ask your teacher or your classmate for help. P Both of them But I always ask my friends first. P Because I m afraid of wasting my teacher s time. I Afer reading each paragraph, do you ask yourself if you understand what you read before. Interview 3 Nguyen Chien Thang, 7th November 2005 Test proficiency score 4 5.I I I see you are reading something What are you reading. P I m reading a text called the Regislature of the United Kingdom. P To do the exercise. I OK, how do you know that. P I read the title. I So, when you read a text like this, what do you usually do P I look through the article to get the main ideas and read the tasks to fing out the answer. I Good Now you have to do these exercises Tell me what do you often do if you have this kind of exercise Let s begin with the first exercise. I Oh, what are you looking for. P I m looking for some words that I don t know. I Oh, what are they. P A lot of words For example authority, restrict, ect Now I think the topic of the text is the Legislation of the United Kingdom Question 2, nguy n g c l ch s c a House of common I think it is the councils. I Good How do you know that. P I can read in the paragraph 1.I OK Let s do the question 3 and 4.P You can find the answer easily in the paragraph 2 and 3 Question 5.I What are you thinking. P I m trying to translate the fourth paragraph to get the answer but I can t It is too difficu lt I ll pass Question 6 uhm here in the text It can make new laws, replace any of the laws already in force with other laws, turn conventions into laws, or even overturn established conventions Other law making bodies in the country such as local councils exercise their power only so long as Parliament authorizes them to do so. I OK Now go on with the activity 2, please. P Yes I think it s false because the Queen doesn t choose the members of the House of Commons, she just choose the members of the Lords Question 9 I think it s true. I Can you explain why. P Because the text says each bill must have three resding in order to become a law So I guess it s true. I Where you can find it And how do you guess. P I look at the word three in the sentence and third in the question smile. I Good, can you explian on that Is it stated in the text. P No But in the last paragraph, I see the Government three times. I Good I see you sometimes reread the text Why. P I always do this because I can t remember the information. I Why don t you have some notes or summerise of what you read These ways will help you remember the inforamtion. P I nevr do this. I Could you complete all the tasks. I Which question couldn t you answer. P two last questions. I Are you sure all your answer are correct. I Why don t you cooperate with your friends. P Yes, I do But I just disscuss with some of them. P Because I think working with the friend I know well is better. I Do you know it is a reading strategy. P Reading strategy No. I Do you like to ask your teacher or your classmate for help. P Both of them But I always ask my teacher first. P Because I think teacher will give me the correct answer. I Afer reading each paragraph, do you ask yourself if you understand what you read before. I Thank you very much. Interview 4 Bui Viet Thanh, 7th November 2005 Test proficiency score 8.I I I see you are reading something What are you reading. P I m reading a text called the Regislature of the United Kingdom. P I read it to find out the ne eded information to do the the text iis about the legislature of UK. I OK, how do you know that. P I read the title and first sentence. I Do you often read something like this. P Yes, sometimes. I So, when you read a text like this, what do you usually do P I read the text, the question and return to find out the answer. I Good Now you have to do these exercises Tell me what do you often do if you have this kind of exercise Let s begin with the first exercise. P I think the topic of the text is the Legislation of the United Kingdom Question 2, I think it is the councils because Parliament, developform The meaning of develop from is ph t tri n t Question 3 House of Common the role. I What are you thinking. P I m looking for the answer in the text but in the text they only say the role of the House of Lords is revising the legislation passed by the Commons Oh, just a second The role of House of Commons is passing the legislature. I OK How do you know that. P I just have a guess I don t know it s tr ue or not Question 4, it s quite clearly in the text Question 5, convention. I What do you think about. P I m thinking about the meaning of some words convention , precedent I don t know these words But I can find the answer in the text this doesn t mean some Britain lacks a body of constitutional laws other regulated by convention So I can guess. I In this case if you don t have dictionary or gllosary, what do you often do. P I try to guess the meaning the the word I know through the other words in the sentence I only use the dictionary as the last resort. I OK Continue with the activity 3 P Yes, wuestion 15, I think it is the word Houses , question 17, body, question 18 is the word law , question 19, mornarchy, question 20 uhm question 21 I can not answer them. I From the question 15 to 19, you answer so quickly But you met difficlt when answer the qustions 20-22.P Oh, because I can find the answer of them in the text Question 20 oh may be gorvement because I read it before I don t know th e word departemnt so I can t do it and question 22, of course. I Right I see you read the text again and again. P Yes I have to find a lot of information. I You don t remember the information. P I remember some But I check it again. I I see you noted and underline in the text It s good But do you often have some summerise what you read. P I never do this before But I ll try in the next time when I have some other readings. I DO you understand the text. I Tell me, what help you to understand the text. P Uhmm May be somethings I knew before. I Why don t you cooperate with your friends. P Yes, I do like this. I Do you know it is a reading strategy. P Reading strategy No. I Do you like to ask your teacher or your classmate for help. I Do you like to share your feeling what you read with your friend. I Thank you very much. Dissertation Writing Service. Our Dissertation Writing service can help with everything from full dissertations to individual chapters. Marking Service. Our Marking Service will help you pic k out the areas of your work that need improvement. FREE APA Referencing Tool. Create your 6th Edition APA references quickly, easily and for free. FREE Harvard Referencing Tool. Our free online Harvard Referencing Tool makes referencing easy. FREE Vancouver Referencing Tool. Get help with your Vancouver referencing with our free online tool. FREE Study Guides. Everything you need to know during your studies. Place an order now. Our experts are waiting to help you with your dissertation. Our experts can help you with your dissertation question. Request Removal. If you are the original writer of this dissertation and no longer wish to have the dissertation published on the UK Essays website then please click on the link below to request removal. More from UK Essays. Invest in your future today.88 Based on 105 reviews. Essay Writing Service. Dissertation Writing Service. Marking Service. All Services. Useful Resources. Dissertation Examples. Referencing Generators. Study Guides. Part of All Answers Ltd. Copyrigh t 2003 - 2017 - UK Essays is a trading name of All Answers Ltd, a company registered in England and Wales Company Registration No 4964706 VAT Registration No 842417633 Registered Data Controller No Z1821391 Registered office Venture House, Cross Street, Arnold, Nottingham, Nottinghamshire, NG5 7PJ.

No comments:

Post a Comment